Inżynierowie z Toyota Chemical Engineering stworzyli innowacyjną metodę recyklingu baterii wykorzystywanych w pojazdach o napędzie hybrydowym, hybrydach typu plug-in oraz autach elektrycznych. Nowe rozwiązanie wyróżnia się redukcją emisji dwutlenku węgla podczas całego procesu technologicznego oraz umożliwia efektywniejsze odzyskiwanie cennych materiałów, takich jak lit czy kobalt.
Wzrost popularności pojazdów elektrycznych i hybrydowych prowadzi do zwiększonego popytu na kluczowe minerały niezbędne do wytwarzania baterii litowo-jonowych i innych rozwiązań elektrycznych, szczególnie litu oraz kobaltu. Z uwagi na ograniczoną dostępność tych pierwiastków w przyrodzie odzyskiwanie surowców wtórnych staje się kwestią priorytetową i doskonale wpisuje się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym, która wesprze starania w osiągnięciu zerowego śladu węglowego. Dodatkowo producenci baterii w Europie zostaną zobligowani od 2031 roku do stosowania metali pochodzących z recyklingu zużytych akumulatorów.