Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
20 lutego 2025

Początek dostaw Toyoty PROACE MAX z nadwoziami skrzynia i wywrotka

Na rynek trafiły już pierwsze egzemplarze nowej Toyoty PROACE MAX w wersjach z nadwoziem skrzynia oraz wywrotka. Ten największy model dostawczy w ofercie Toyota Professional oferuje bogaty wybór wariantów nadwozia oraz specjalistycznych zabudów, zaprojektowanych tak, aby sprostać zróżnicowanym wymaganiom przedsiębiorców.
Toyota PROACE MAX zadebiutowała w 2024 roku jako pierwszy model marki w segmencie największych vanów (HDV). Pojazd dostępny jest zarówno z niezawodnymi silnikami Diesla, jak i w wersji z elektrycznym napędem bateryjnym. Wariant dostawczy typu furgon oferuje dwa rozstawy osi, trzy długości oraz trzy wysokości nadwozia. Klienci mogą wybierać spośród sześciu wersji kolorystycznych oraz wielu zabudów objętych gwarancją na 3 lata lub do 1 000 000 i montowanych przez renomowanych partnerów.

Pod koniec grudnia ubiegłego roku w fabryce w Atessie we Włoszech ruszyła produkcja nowych wariantów nadwozia do wszechstronnego modelu PROACE MAX, a już w lutym pierwsi klienci w Polsce odebrali swoje zamówione pojazdy w wersjach ze skrzynią oraz wywrotką.  

Te warianty nadwozia są dostępne w wersji wyposażeniowej Active, która obejmuje m.in. 16” felgi stalowe, dwuosobową kanapę dla pasażerów, tempomat z ogranicznikiem prędkości, kamerę cofania oraz manualną klimatyzację. Toyotę PROACE MAX wyposażono również w 90-litrowy zbiornik paliwa, instalację do montażu haka holowniczego oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) i układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA). W wariancie brygadowym dodatkowo przewidziano czteroosobową kanapę w drugim rzędzie siedzeń.

PROACE MAX ze skrzynią i wywrotką

PROACE MAX w wersji ze skrzynią oferowany jest w dwóch długościach nadwozia, a także z kabiną pojedynczą lub podwójną. Wariant L4 z pojedynczą kabiną zapewnia przestrzeń ładunkową o powierzchni 8,5 m², co pozwala na transport ośmiu palet. W przypadku wersji L3 i pojedynczej kabiny powierzchnia ta wynosi 7,8 m², umożliwiając załadunek siedmiu palet. Modele z podwójną kabiną oferują 6,8 m² przestrzeni w nadwoziu L4 oraz 5,9 m² w wersji L3.

Pod maską PROACE MAX w wersji ze skrzynią pracuje silnik D-4D 140 KM współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną lub mocniejsza jednostka 180 KM połączona z 8-stopniową przekładnią automatyczną. Cena modelu z pojedynczą kabiną, nadwoziem L3 i silnikiem o mocy 140 KM zaczyna się od 160 400 zł netto.  

Dla klientów poszukujących trójstronnej wywrotki dostępne są dwie opcje – wersja z pojedynczą kabiną posiadająca przestrzeń załadunkową o powierzchni 7,3 m² oraz wariant z kabiną podwójną, w którym dostępne jest 5,6 m² przestrzeni. Obie wersje napędza 140-konny silnik współpracujący z manualną skrzynią biegów. Ceny PROACE MAX w wersji wywrotka zaczynają się od 196 400 zł netto.